Hear the World grootste fotografische bewustzijnscampagne ter wereld
vrijdag 16-11-2012 12:20
Dit is een origineel bericht van Hear the World
Hear the World in Guinness Book of Records

De Hear the World Foundation krijgt erkenning voor het opzetten van 's werelds grootste fotografische bewustzijnscampagne

De Hear the World Foundation vraagt publieke aandacht voor het belang van een goed gehoor an de gevolgen van gehoorverlies. Daarbij steunt zij mensen met een gehoorverlies. Om deze missie te ondersteunen hebben vele beroemheden zich laten fotograferen door fotograaf Bryan Adams. Allen zijn afgebeeld met één hand achter het oor. Dankzij deze ongeëvenaarde toewijding, is de Hear the World Foundation nu met het Guinnes Book of Records wereldrecord voor 's werelds grootste fotografische bewustzijnscampagne, met maar liefst 53 ambassadeurs. Inmiddels steunen ruim 60 internationale sterren dit goede doel.

Het begon met een idee en een beroemde tenor. In 2006 werd de Hear the World Foundations gelanceerd met als doel om het bewustzijn over het belang van een goed gehoor te vergroten, een onderwerp dat jarenlang verwaarloosd was onder het algemene publiek. En om mensen te helpen met een gehoorverlies. Het lukte de Foundation om een voorname ambassadeur aan zich te binden om deze missie te ondersteunen en uit te dragen vanaf het begin. Dit was wereldster Placido Domingo, die zich als muzikant uitermate bewust is van het belang van een goed gehoor en de invloed hiervan op de kwaliteit van leven. Deze samenwerking resulteerde in het eerste opvallende portret dat de deur op zou zetten voor de grootste fotografische bewustzijns campagne ter wereld. Het beeld toont de Spaanse operazanger in de inmiddels bekende Hear the World houding: met één hand achter zijn oor.

'Deze benoeming van Guinness World Records is een erkenning voor wat we tot nu toe bereikt hebben. Het is een aanmoediging om ons nog harder in te zetten voor dit doel, onder het vaandel van de Foundation. Mijn dank gaat uit naar al onze beroemde ambassadeurs die onmisbaar zijn geweest voor het succes van Hear the World', zegt Lukas Braunschweiler, CEO van Sonova en bestuursvoorzitter van de Hear the World Foundation.

Meer dan 60 ambassadeurs zetten zich in
Na de eerste foto van Placido Domingo zijn nog eens meer dan zestig beroemheden gefotografeerd voor de Hear the World Foundation. Onder hen bevinden zich internationale beroemdheden als Sting, Bobby McFerrin, Annie Lennox, Diane Kruger, Julianne Moore en Lenny Kravtiz. De vrijwillige steun die zijn de Foundation hebben toegezegd, heeft in belangrijke mate bijgedragen aan het vergroten van het bewustzijn over het belang van een goed gehoor en de mogelijke gevolgen van gehoorverlies. Alle foto's zijn gemaakt door Bryan Adams. Voor hem bekrachtigd het record zijn diepgaande persoonlijke betrokkenheid: 'Als muzikant ligt het project me dicht aan het hart. Het helpt mensen hun gehoor te waarderen en te beschermen. Het feit dat mijn werk voor Hear the World er toe heeft bijgedragen dat het officieel erkend is als de grootste fotografische bewustzijnscampagne ter wereld, is het bewijs dat onze samenwerking succesvol is.'

Wereldwijde inzet voor een beter gehoor
'Wij vinden dat we een belangrijke verantwoordelijkheid hebben naar iedereen die te maken heeft met gehoorverlies. Met steun van de Hear the World Foundation , willen we helpen een wereld te creëren waarin het gehoor op waarde geschat wordt en wordt beschermd. Een wereld waarin iedereen de kans krijgt om te genieten van een goed gehoor', licht Lukas Braunschweiller toe. Naast het vergroten van het algemene bewustzijn, voert de Hear the World Foundation wereldwijde campagne voor gelijke kansen en een betere kwaliteit van leven voor mensen die niet goed horen. Dit doet zij door financiële steun te geven en hoorhulpmiddelen te doneren, met een focus op projecten die kinderen met een gehoorverlies helpen zich gelijkwaardig aan horende leeftijdgenootjes te ontwikkelen. Sinds 2006 is de Hear the World Foundation betrokken geweest bij meer dan 45 projecten over de hele wereld. Haar steun heeft ertoe bijgedragen dat honderden mensen met gehoorverlies de kans hebben gekregen optimaal van hun leven te genieten. Verschillende ambassadeurs, waaronder de Zwitserse muzikant Patrick Nuo, zijn als beschermheer bij een bepaald project betrokken.

Een overzicht van de foto's van alle ambassadeurs kunt u bekijken via deze link: http://www.hear-the-world.com/de/ueber-uns/prominente-botschafter.html.

Over de Hear the World Foundation
Door het liefdadigheidsproject Hear the World Foundation te steunen, zet Sonova zich in voor gelijke kansen en een betere kwaliteit van leven voor mensen met gehoorverlies. Als vooraanstaand producent van hoorhulpmiddelen, vindt de organisatie dat zij een verantwoordelijkheid heeft om een bijdrage te leveren aan een wereld waarin iedereen de kans krijgt om van een goed gehoor te genieten. Zo steunt de Hear the World Foundation bijvoorbeeld achtergestelde mensen met een gehoorverlies over de hele wereld. Daarbij draagt de organisatie bij aan preventie en het geven van informatie. Het richt zich met name op projecten voor kinderen met gehoorverlies, om hen in staat te stellen zich te ontwikkelen op een manier die past bij hun leeftijd. Meer dan zestig beroemde ambassadeurs, waaronder Placido Domingo, Annie Lennox, Sting en Joss Stone hebben zich verbonden aan de Hear the World Foundation.

Ga voor meer informatie naar www.hear-the-world.com. En kom met ons in contact via www.facebook.com/CanYouHearTheWorld
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Hear the World

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: