Beeld Rodin hoogste waarde op PAN
vrijdag 16-11-2012 14:37
Dit is een origineel bericht van Simonis & Buunk Kunsthandel BV
Met het marmeren beeld 'Le Christ et la Madeleine' van Auguste Rodin heeft de kunstbeurs PAN Amsterdam 2012 - die zondag van start gaat - het veruit kostbaarste (en zwaarste) kunstwerk in huis gehaald. Direct bij de entree, in standnummer 1, staat de 1 ton wegende sculptuur met een waarde van 2,1 miljoen. Het religieus erotische topstuk van de beroemde beeldhouwer, in 1909 besteld door staalmagnaat Karl Wittgenstein, is te bewonderen in de stand van de VHOK die Jan des Bouvrie ontworpen heeft. Het is op afstand ook de nummer 1 van de waardevolle beelden ooit op de PAN. Het beeld heeft een 'tweelingbroer': dezelfde voorstelling in een iets kleiner formaat. Dit was het lievelingsbeeld van baron Thyssen en staat momenteel in Madrid ook op de 1e plaats: direct bij de entree van het Museo Thyssen-Bornemisza.
Links:
Organisatie info:
												Simonis & Buunk Kunsthandel BV

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Simonis & Buunk Kunsthandel, Teo van den Brink, teo@simonis-buunk.nl, 0318-652888.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: