Primeur: Bamboe bouwmateriaal (Lamboo) met een bijzonder diploma
donderdag 15-11-2012 10:00
Dit is een origineel bericht van Qlabs Industries BV
ASTM genormeerde en gecertificeerde bamboe van Lamboo(r) nu ook verkrijgbaar in de Benelux.

De bekende Nederlandse bruggenbouwer Haasnoot Bruggen uit Rijnsburg is de eerste in Nederland die Lamboo(r) gaat toepassen in de bouw van bruggen. En biedt daarmee opdrachtgevers per direct de keuze om naast tropisch hardhout te kiezen voor bamboe. 'De voornaamste reden om bamboe te gebruiken is primair de keus om boomkap te voorkomen. De keus voor Lamboo(r) is gemaakt door het unieke gegeven dat Lamboo het eerste bamboe bouwmateriaal is dat opgenomen is binnen het ASTM , International Standard Worldwide. Bovendien levert Lamboo(r) lange lengtes planken, balken en plaatmateriaal die de norm zijn binnen de Nederlandse bouw. Wij zijn zeer verheugd om samen te werken met Lamboo importeur Qlabs Industries BV en Lamboo(r) Corp uit Springfrield US., aldus Arjan Bakker, directeur Haasnoot Bruggen'.

Hyuk Brands, directeur Qlabs Industries BV, importeur van Lamboo(r): 'Lamboo is geen alternatief meer voor tropisch hardhout maar door de bijzondere materiaalkenmerken en ecologisch gunstige argumenten de eerste keus. Het technologiebedrijf Lamboo heeft onder leiding van oprichter en architect Luke Schuette een mijlpaal bereikt door bamboe (Lamboo(r)) genormeerd te krijgen op het hoogste speelveld in de bouwwereld, ASTM'.

---------
Opgericht in 1898, ASTM International Standards Worldwide is uitgegroeid tot een wereldwijd erkende leider in de ontwikkeling en levering van internationale normen. Vandaag de dag worden meer dan 12.500 ASTM-normen gebruikt in 150 landen over de hele wereld om de productkwaliteit en de veiligheid te verbeteren.
Links:
Organisatie info:
												Qlabs Industries BV

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: