Nederlander ondanks crisis trouw aan Sinterklaas
Nederlander ondanks crisis trouw aan Sinterklaas
donderdag 15-11-2012 09:19
Dit is een origineel bericht van DaWanda
Uitkomsten onderzoek consumentengedrag rondom Sinterklaas

Amsterdam, 15.11.2012 - De huidige economische omstandigheden hebben slechts een beperkte invloed op het geven van sinterklaascadeaus. Dit blijkt uit onderzoek dat DaWanda, de Europese online marktplaats voor handgemaakte producten, deze maand liet uitvoeren onder 525 respondenten. Van de ondervraagden geeft 40% aan wel iets minder uit te geven dan in voorgaande jaren, maar het sinterklaasfeest wordt zeker niet overgeslagen. 39% van de respondenten besteedt hetzelfde als voorheen en 8% zegt Sinterklaas dit jaar zelfs royaler te vieren. Ruim twee derde denkt onder een totaalbudget van 100 euro te blijven. 90% van de mensen zegt echter wel eens meer uit te geven dan het gebudgetteerde bedrag; 41% overschrijdt zelfs meestal zijn budget!

Cadeaus moeten persoonlijk en verrassend zijn
Mannen blijken bereid te zijn meer geld uit te geven aan een cadeau voor hun partner dan vrouwen. Bij zowel mannen als vrouwen geldt dat behalve op prijs ook op kwaliteit gelet wordt. Maar liefst 79% van de ondervraagden geeft aan het belangrijk te vinden een persoonlijk cadeau te geven. Daarnaast vindt 74% het van belang een verrassend cadeau te schenken. Ruim een op de drie mensen zegt het belangrijk te vinden een cadeau te kopen dat uniek is. "We zien duidelijk een grote belangstelling bij de consument voor bijzondere en unieke producten. Spullen die niet uit massaproductie afkomstig zijn, maar met liefde met de hand gemaakt." aldus countrymanager van DaWanda Sophie van Rooij.

Met liefde en creativiteit
Opvallend is dat er veel moeite gedaan wordt voor het sinterklaasfeest. Zo zegt 70% van de respondenten de nodige moeite te doen voor het uitzoeken van het juiste cadeau. 80% gaat daar ruim van te voren mee aan de slag. De helft van de vrouwen doet dit zelfs al enkele maanden voor Sinterklaas. Naast de moeite van het uitzoeken van cadeaus, doet ruim twee derde iets extra's, zoals het schrijven van een gedicht of het maken van een surprise. Aan creativiteit geen gebrek dus. 38% van de deelnemers aan het onderzoek geeft aan doorgaans (ook buiten Sinterklaas) graag zelf dingen te maken. De creatieve activiteiten lopen uiteen van bijvoorbeeld handwerken en schilderen tot kleding maken.

DaWanda
Europa's grootste online marktplaats voor handgemaakte producten en origineel design, heeft sinds afgelopen zomer ook een vestiging in Nederland. Binnen het platform verkopen ontwerpers en andere creatievelingen zelfgemaakte producten of bijzondere voorwerpen met een gelimiteerde oplage. DaWanda is er voor mensen die grote waarde hechten aan individualiteit, trends én verantwoord geproduceerde goederen. Kortom producten die in schril contrast staan tot massaproductie.
Links:
Organisatie info:
												DaWanda
											 
												
											 
	                                			Voor meer informatie over de uitkomsten van het onderzoek naar consumentengedrag rondom Sinterklaas of over DaWanda.nl kunt u contact opnemen met de PR Consultant van DaWanda Nederland: Olivia M.C. Smulders via 06-29344552 of olivia@omcworks.nl
											 
											
											
Afdrukken:
Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door: