Wit marmeren Rodin 'op stand' Jan des Bouvrie
dinsdag 13-11-2012 12:51
Dit is een origineel bericht van Simonis & Buunk Kunsthandel BV
Het één ton wegende monumentale beeld Le Christ et la Madeleine, dat sinds Goede Vrijdag 2012 bij Simonis & Buunk tentoongesteld staat, gaat morgen op transport naar Amsterdam. Daar zal de sculptuur van 18 t/m 25 november worden geëxposeerd in standnummer 1 van de nationale kunst- en antiekbeurs PAN Amsterdam, direct bij de ingang. Deze stand is van de Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) die interieurarchitect Jan des Bouvrie heeft gevraagd voor de inrichting. In zijn standontwerp combineert Des Bouvrie oude kunst met een moderne interieursetting. Hij wil hiermee aantonen dat unieke kwaliteitsobjecten uit het verleden perfect passen binnen de eigenzinnige en moderne interieurs van nu.

Jan des Bouvrie geniet internationale erkenning voor zijn minimalistische interieur- en meubelontwerpen. Kunst speelt hierin een belangrijke rol. 'Het was echt heel wonderlijk. Net in de periode dat ik werd benaderd door de mensen van de VHOK om samen te werken aan de inrichting van de PAN-stand, was ik me weer bewust aan het worden hoezeer ik onder de indruk kan raken van het tijdloze en soms zelfs moderne van antiek.' Naast Rodin reist ook het Goudstikker-schilderij Danshal, Zeedijk van Isaac Israels vanuit Ede naar Amsterdam.

Het religieus-erotische meesterwerk van 2,1 mln euro is momenteel gereserveerd voor een Europese verzamelaar, een beetje vergelijkbaar aan de vroegere eigenaar staatmagnaat Wittgenstein.
Links:
Organisatie info:
												Simonis & Buunk Kunsthandel BV

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Simonis & Buunk Kunsthandel, Teo van den Brink, teo@simonis-buunk.nl, 0318-652888.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: