Stripactie levert ruim 18.000 euro op voor KiKa
dinsdag 13-11-2012 14:30
Dit is een origineel bericht van Don Lawrence Collection B.V.
Vandaag maakte Rob van Bavel, hoofdredacteur van Eppo Stripblad tijdens een feestelijke presentatie in Paradiso Amsterdam de opbrengst van de succesvolle cameo veiling voor KiKa bekend. Rien Schimmel van Stichting KiKa nam een cheque in ontvangst van Euro 18.683,00.

Via veilingsite Catawiki konden stripliefhebbers bieden op gastrollen in populaire stripverhalen uit het stripblad Eppo, waaronder Lucky Luke, Storm, Elsje, Franka en Agent 327. In totaal werden er 27 gastoptredens geveild voor bedragen die varieerden van 150 tot meer dan 2000 euro per cameo. De opbrengst van de veiling is voor Stichting KiKa, de organisatie die zich inzet voor kinderen met kanker.

In Paradiso waren alle stripmakers en winnaars van de cameo veiling aanwezig. Acteur en tevens KiKa ambassadeur Peter Faber presenteerde daar de speciale Eppo met daarin alle gastoptredens van de cameo winnaars. Dit nummer ligt vanaf donderdag 15 november in de winkel.
Links:
Organisatie info:
												Don Lawrence Collection B.V.

Voor meer informatie over deze actie en het aanvragen van beeldmateriaal bestaande uit de vele cameo's die getekend zijn, neemt u contact op met Thijmen Jansen van Eppo stripblad via: 06-18752374 of redactie@eppo.nu

***  Stichting KiKa: Dankzij informatie uit afgerond genen-onderzoek zijn kinderoncologen er van overtuigd dat er nieuwe behandelingsmogelijkheden kunnen worden ontwikkeld om kinderkanker vaker te genezen en 'vriendelijker' te behandelen. Daarvoor is het noodzakelijk om vernieuwend onderzoek in gang te zetten, specifiek gericht op kinderkanker. KiKa werft fondsen voor deze onderzoeken in de zeven kinderkankercentra in Nederland. Uitgebreide informatie vindt u op www.kika.nl.

*** Eppo stripblad wordt vanaf 2009 opnieuw uitgegeven door Don Lawrence Collection en is een breed gedragen platform voor de Nederlandse strip. Naast bekende series als Storm, Elsje, Agent 327 en January Jones is Eppo ook een podium voor nieuwe reeksen als Haas, De Vries en Max Miller. Op 15 november verschijnt het 100ste nummer en daarmee gaat Eppo het 5de jaar in.

*** Catawiki is 's werelds grootste online catalogus & marktplaats voor verzamelaars. De catalogus wordt net als Wikipedia door de gebruikers zelf aangevuld. Je kunt er gratis je verzameling en zoeklijst in bijhouden. Op basis van de centrale catalogus kun je ook verzamelobjecten kopen en verkopen. Elke week zijn er twee stripveilingen en is er een boeken- en postzegel- & muntenveiling. Catawiki biedt de cameo veiling gratis aan voor KiKa en doneert ook de gebruikelijke veilingcommissie.