Onzichtbare beveiliging voor wereldwijd gebruik in fashion en retail
dinsdag 13-11-2012 16:21
Dit is een origineel bericht van Nedap Retail
Onzichtbare antidiefstaltags voor wereldwijd gebruik in fashion en retailindustrie

Nieuwe Electronic Article Surveillance (EAS) tags, onzichtbaar aangebracht in kleding, schoenen en andere producten, verbeteren de winkelervaring, verhogen de merkentrouw bij consumenten, verminderen de voorraadderving en zorgen voor operationele- en kostenefficiencyverhoging binnen de mode en retail industrie.

Groenlo, Nederland en San Jose, Californië, VS - 13 november 2012 -- Nedap Retail, een wereldwijde ontwikkelaar en leverancier van innovatieve oplossingen voor de detailhandel, introduceert vandaag samen met Kovio, Inc., leider op het gebied van gedrukte siliciumelektronica- technologie, nieuwe antidiefstaltags (EAS) voor de retail- en modebranche, die onzichtbaar in kleding, schoenen en andere producten worden aangebracht en bij de kassa permanent worden gedeactiveerd.

!FaST, een "onzichtbare" EAS oplossing, beveiligt producten zoals kleding en schoenen met antidiefstal tags die volledig verborgen zitten in het product en niet door de consument kunnen worden opgemerkt. Op deze manier wordt de winkelervaring en de merkbeleving binnen de detailhandel naar een hoger niveau getild. In tegenstelling tot traditionele EAS-labels, kan !FaST na deactivatie aan de kassa niet meer reactiveren. Dit is nu vaak wel het geval na het dragen of wassen van kleding of door het dragen van schoenen, waardoor alarmpoortjes alsnog afgaan tijdens het winkelen. Omdat !FaST tijdens de productie in de voering van het kledingstuk of in de schoen wordt aangebracht, zijn de grote "hard tags" niet meer nodig. Deze tags hinderen op dit moment de consument bij het passen van kleding of schoenen en ze beschadigen bovendien het product bij verwijdering. Doordat !FaST tags onzichtbaar kunnen worden aangebracht, blijft de esthetische "look and feel" van merkproducten behouden.

Het volledige persartikel en downloadbare foto's van een schoen en jeans zijn te vinden op: http://www.nedap-retail.com/news/press-releases/187
Links:
Bijlage: