Feestelijke presentatie Stripfiguren voor KiKa
maandag 12-11-2012 11:16
Dit is een origineel bericht van Don Lawrence Collection B.V.
Op 13 november 2012 maakt Eppo Stripblad tijdens de presentatie van het 100ste nummer de totale opbrengst van de succesvolle cameo veiling voor KiKa bekend.
Via veilingsite Catawiki konden stripliefhebbers bieden op gastrollen in populaire stripverhalen uit het stripblad Eppo, waaronder Lucky Luke, Storm, Elsje, Franka en Agent 327. In totaal werden er 27 gastoptredens geveild voor bedragen die varieerden van 150 tot meer dan 2000 euro per cameo. De opbrengst van de veiling is voor Stichting KiKa, de organisatie die zich inzet voor kinderen met kanker.

Het totaal bedrag van de cameo actie wordt bekendgemaakt in Paradiso Amsterdam tijdens een feestelijke presentatie die in handen is van KiKa ambassadeur Peter Faber. Alle stripmakers en winnaars van de cameo veiling zullen hierbij aanwezig zijn en nemen dan de speciale Eppo met daarin alle gastoptredens in ontvangst.
Links:
Organisatie info:
												Don Lawrence Collection B.V.

Voor de pers ligt een persmap klaar. Indien gewenst kan deze ook worden toegezonden.

Wanneer: 	Dinsdag 13 november om 14.00 uur
Waar: 		Paradiso Amsterdam, Weteringschans 6-8

Beeldmateriaal bestaande uit de vele cameo's die getekend zijn kunt u aanvragen op redactie@eppo.nu of telefonisch via 0162-461110. Hier kunt u ook een recensie exemplaar aanvragen.

Voor meer informatie over deze actie neemt u contact op met hoofdredacteur Rob van Bavel van Eppo stripblad via: r.vanbavel@eppo.nu / 0162-461651.

***  Stichting KiKa: Dankzij informatie uit afgerond genen-onderzoek zijn kinderoncologen er van overtuigd dat er nieuwe behandelingsmogelijkheden kunnen worden ontwikkeld om kinderkanker vaker te genezen en 'vriendelijker' te behandelen. Daarvoor is het noodzakelijk om vernieuwend onderzoek in gang te zetten, specifiek gericht op kinderkanker. KiKa werft fondsen voor deze onderzoeken in de zeven kinderkankercentra in Nederland. Uitgebreide informatie vindt u op www.kika.nl.

*** Eppo stripblad wordt vanaf 2009 opnieuw uitgegeven door Don Lawrence Collection en is een breed gedragen platform voor de Nederlandse strip. Naast bekende series als Storm, Elsje, Agent 327 en January Jones is Eppo ook een podium voor nieuwe reeksen als Haas, De Vries en Max Miller. Op 15 november verschijnt het 100ste nummer en daarmee gaat Eppo het 5de jaar in.

*** Catawiki is 's werelds grootste online catalogus & marktplaats voor verzamelaars. De catalogus wordt net als Wikipedia door de gebruikers zelf aangevuld. Je kunt er gratis je verzameling en zoeklijst in bijhouden. Op basis van de centrale catalogus kun je ook verzamelobjecten kopen en verkopen. Elke week zijn er twee stripveilingen en is er een boeken- en postzegel- & muntenveiling. Catawiki biedt de cameo veiling gratis aan voor KiKa en doneert ook de gebruikelijke veilingcommissie.