RTL-weerman Dennis Wilt maakt weerbericht voor NSGK-collectanten
vrijdag 09-11-2012 10:32
Dit is een origineel bericht van NSGK voor het gehandicapte kind
Duizenden vrijwilligers trotseren volgende week het novemberweer om te collecteren voor NSGK (Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind). Welke dagen worden het minst guur? En moet de paraplu mee? Weerman Dennis Wilt van RTL4 maakt speciaal voor de NSGK-collectanten een dagelijks collecteweerbericht.

Warme herinneringen
Weer of geen weer, zelf gaat Dennis Wilt ieder jaar langs de deuren met de collectebus van NSGK. Niet alleen omdat hij weet hoe NSGK met zijn bijdrage vele gezinnen met een gehandicapt kind kan helpen, maar ook vanwege de warme herinneringen aan zijn zwaar gehandicapte zoon Nout: "Ons eerste kind, Nout, kwam na een moeizame geboorte ter wereld met een ernstige hersenafwijking. Dit resulteerde voor hem in een hulpbehoevend en helaas veel te kort leven. De drie zeer intensieve jaren waarin we onze Nout met veel liefde hebben verzorgd is een onuitwisbare periode in ons leven."

Weerbericht
Speciaal voor alle andere collectanten van NSGK zal hij een dagelijks collecteweerbericht samenstellen, zodat zij weten wat ze kunnen verwachten wanneer ze komende week langs de deuren gaan. Het collecteweerbericht van Dennis Wilt wordt van 12 tot en met 17 november elke ochtend gepubliceerd op www.nsgk.nl.

NSGK
NSGK zet zich in voor kinderen en jongeren met een handicap in Nederland. De stichting ondersteunt jaarlijks honderden projecten op het gebied van spelen, vakantie, cultuur, wonen, werk, beeldvorming - alles wat nodig is om met een beperking zo volwaardig mogelijk mee te doen in onze samenleving. Dat kan dankzij de hulp van donateurs en vrijwilligers. Dennis Wilt is een van de 'famous friends' van NSGK: bekende Nederlanders die zelf een handicap hebben, of een kind of familielid met een handicap, en die het werk van NSGK van harte aanbevelen.
Links:
Organisatie info:
												NSGK voor het gehandicapte kind

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mariƫl Verburg (woordvoerder NSGK), tel. 020-6791200 / 06-19384343, e-mail mverburg@nsgk.nl, of kijk op www.nsgk.nl.