Clifford Chance adviseert Volkswagen AG plaatsing E 2,5 mld obligaties
vrijdag 09-11-2012 13:43
Dit is een origineel bericht van Clifford Chance
Amsterdam, Frankfurt am Main, 9 november 2012: internationaal advocatenkantoor Clifford Chance heeft Volkswagen Aktiengesellschaft geadviseerd bij de plaatsing van achtergestelde, verplicht converteerbare obligaties met een emissievolume van EUR 2,5 miljard.

De converteerbare obligaties zijn uitgegeven door Volkswagen International Finance N.V. met achtergestelde garantie van Volkswagen Aktiengesellschaft. De obligaties zullen worden omgezet in nieuwe preferente aandelen in Volkswagen Aktiengesellschaft. De converteerbare obligaties zullen door rating agencies worden behandeld als eigen vermogen als gevolg van hun speciale structurering en zullen zowel de netto liquiditeitspositie als het eigen vermogen van Volkswagen Aktiengesellschaft versterken.

De converteerbare zijn onderhands geplaatst aan institutionele beleggers in Duitsland en andere landen, met inbegrip van een private placement in de Verenigde Staten. De obligaties worden opgenomen in het open markt-segment (Freiverkehr) van de Frankfurtse aandelenbeurs. Bank of America Merrill Lynch, Credit Suisse en Deutsche Bank traden op als Joint Bookrunners.

Clifford Chance adviseerde Volkswagen AG met een internationaal team bestaand uit partners George Hacket, Markus Pfüller en Sebastian Maerker, counsels David Detweiler en Philipp von Ploetz en associates Axel Wittmann en Holger Martin (allen Banking & Capital Markets, Frankfurt), partner Wolfgang Richter en associate Oliver Polster (beiden Corporate, Frankfurt), partner Uwe Schimmelschmidt (Tax, Frankfurt) en partner Frank Graaf, counsel Jurgen van der Meer en associate Tijmen Bongartz (allen Capital Markets, Amsterdam).
Organisatie info:
												Clifford Chance