Winters weer: 60% meer kans op schade
donderdag 08-11-2012 17:46
Dit is een origineel bericht van Allsecur B.V.
Den Bosch, 8 november 2012 - De kans op schade neemt 's winters met 60% toe. Toch bereidt 1 op de 5 automobilisten zich helemaal niet voor op een winterse rit. Dat blijkt uit de winterenquête van de Persgroep Advertising in samenwerking met Allsecur autoverzekeringen. Bijna 5.000 mensen deden mee aan het onderzoek, zowel lezers van het AD, de Volkskrant, Het Parool en Trouw als klanten van Allsecur.

Onvoorbereid op winterse weer
Veel automobilisten bereiden zich niet of nauwelijks voor als ze op een strenge winterdag gaan rijden. Volkskrant-lezers (24%) en AD-lezers (23%) geven het vaakst aan er niet bij na te denken. Een warme deken is het meest populair om mee te nemen, vooral bij Trouw-lezers (37%), gevolgd door een thermoskan heet water. Een derde van de respondenten weet niet wat te doen als ze door gladde wegen de macht over het stuur verliezen.

Rijgedrag wordt nauwelijks aangepast
Ruim een kwart van de automobilisten is onzeker op de weg. 13% van de autorijders past het rijgedrag niet aan bij winters weer. Autorijders met winterbanden geven vaker aan altijd zeker te zijn in de auto (ook bij winters weer) dan mensen zonder winterbanden. Daarnaast vindt 1 op de 3 dat winterbanden in Nederland verplicht moeten worden, zoals in onder andere Duitsland en Noorwegen. Vooral lezers van het AD (33%) en Het Parool (39%) zijn het met deze stelling eens.

Johan Van den Neste, marketing manager Allsecur autoverzekeringen: 'Allsecur weet dat bij winters weer de kans op schade met 60% toeneemt. Toch passen wij ons rijgedrag nog onvoldoende aan. Dit onderzoek geeft ons belangrijke inzichten in het rijgedrag van Persgroep-lezers. Met de resultaten biedt Allsecur nu in de krant concrete wintertips. Deze tips zijn verrassend, zo wist ik bijvoorbeeld niet dat je 180 euro boete kunt oplopen als je autoruiten niet schoon zijn. Op deze manier wil Allsecur veiliger rijgedrag tijdens de winter stimuleren.'

Over de Winterenquête
De beschreven resultaten zijn afkomstig uit de Winterenquête, uitgevoerd door MWM2 in opdracht van de Persgroep Advertising en Allsecur autoverzekeringen. Het onderzoek is online uitgevoerd in september 2012 onder 4.861 personen van 18 jaar en ouder, afkomstig uit de lezerspanels van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool en klanten van Allsecur autoverzekeringen. 85% van de respondenten rijdt regelmatig met een eigen auto; 9% met een auto van de zaak. Een samenvatting van de resultaten is terug te vinden op de website van Allsecur.nl.
Links:
Organisatie info:
												Allsecur B.V.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Anja van Dijk, communicatieadviseur, Allsecur, anja.vandijk@allsecur.nl, 06-10 40 54 10

Meer informatie over het onderzoek:
Corinne Avis, Marketing Research Manager, de Persgroep Advertising
corinne.avis@persgroep.nl, 0611 38 73 44

Over Allsecur
Allsecur is onderdeel van Allianz Group, een van de grootste financiële instellingen ter wereld met ruim 75 miljoen klanten. Wereldwijd dragen zo'n 155.000 medewerkers in ruim 70 landen bij aan het behoud van de leidende positie van Allianz. Als een van de grootste spelers, ontwikkelde Allsecur zich vanaf 2008 als dé expert in autoverzekeringen. Allsecur opereert in Nederland onder eigen naam en organisatiestructuur. Consumenten kunnen zelf via de website of via het customer contact center een autoverzekering afsluiten. Voor de vierde keer op rij wint Allsecur de 'Beste Keuze Award' van de Verzekeringssite.nl, een waardering voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. Allsecur ontving voor de tweede keer de 'Independer Award', de populariteitsprijs 'meest gekozen autoverzekering' van vergelijkingssite Independer.nl. Ook ontving Allsecur in 2012 het keurmerk 'Heldere Polisvoorwaarden'. Voor meer informatie over Allsecur, ga naar: www.allsecur.nl.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: