StepStone speelt in op stijgend aantal studieschulden
StepStone speelt in op stijgend aantal studieschulden
donderdag 08-11-2012 16:25
Dit is een origineel bericht van StepStone
LEIDEN, 8 november 2012 - Uit cijfers van DUO blijkt dat het aantal mensen met een studieschuld hard is gestegen. Afgelopen maandag 5 november lanceerde carrièresite StepStone een Facebookactie, onder het mom 'Ook schuldig aan een leuke studententijd?'. StepStone verloot Euro2000 DUO studieschuldaflossing onder alle likers van hun pagina. In de korte tijd dat de actie loopt, blijkt het nu al een succes.

Aansluiting bij doelgroep
StepStone heeft als doelgroep hoger opgeleiden en hoopt met de 2000 euro DUO studieschuldaflossing in te spelen op de behoeften van deze groep. 'Studeren is duur en zeker als je doorstudeert, lopen de kosten behoorlijk op', zegt Koen van der Linden, online marketeer van StepStone. 'We wilden iets origineels weggeven, waar mensen ook echt mee geholpen zijn. Vakanties en iPad's zijn leuk, maar die kan je overal winnen. Een studieschuldaflossing, dat lijkt mij een geweldig cadeau om te krijgen op pakjesavond.', zegt Van der Linden. Op 5 november startte de actie van StepStone, wat resulteerde in honderden extra likers binnen vijf minuten na de lancering.

Studeren is betalen
Op actualiteit speelt StepStone met deze actie zeker in. Op dit moment heeft 38% van de studenten een rentedragende lening, een stijging van ongeveer 82% sinds 2004. 'Studeren kost, zoals ik al zei, gewoon veel geld. Studenten weten financieel ook niet goed waar ze nu aan toe zijn; Langstudeerboetes die er dan weer wel, dan weer niet komen. In combinatie met een leuke studententijd is het lastig om het hoofd boven het water te houden. Dat mensen tegenwoordig een studieschuld hebben, is dus helemaal niet vreemd' aldus Van der Linden. Uit de positieve reacties op de Facebookpagina van StepStone, is duidelijk dat de actie bevalt bij (oud) studenten. Zo luidt een van de reacties: 'Op hoop van zegen dat ik dit win! Maar ik gun het een ieder van harte. Good luck!'

Deelname door like op Facebook
Mensen kunnen deelnemen aan de actie door de Facebookpagina van StepStone Nederland te liken. Op 5 december 2012 zal StepStone om 16:00uur bekend maken wie de winnaar is. Deze wordt geheel willekeurig uit de likers van dat moment gekozen. De persoon ontvangt het bedrag niet cash of via een bank-/girorekening. De Euro2000 wordt direct van de DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs) studieschuld afgetrokken. Er zit geen maximum aan het aantal deelnemers en alle likers maken kans.

Over StepStone
StepStone, opgericht in 1996, is een van de meest succesvolle online vacaturesites van Europa. Met meer dan 24,6 miljoen bezoekers en meer dan 299.000 banen per maand, is StepStone, inclusief TotalJobs in Groot Brittannië, één van de sterkste online vacatures portals in de Europese markt. Alles wat StepStone doet, gaat volgens één doel: nauwkeurig de beste organisaties aan de beste kandidaten koppelen. StepStone heeft ongeveer 900 medewerkers werkzaam in negen landen, met als doel de hoogste kwaliteit van dienstverlening te leveren aan al haar klanten, variërend van kleine lokale spelers tot grote mondiale bedrijven binnen alle industriële sectoren. Meer dan 47.000 gerenommeerde bedrijven, zoals Deutsche Telekom, Siemens, Deloitte en Daimler, maken in negen Europese landen met succes gebruik van StepStone voor de werving van gekwalificeerde specialisten en uitvoerende medewerkers. StepStone is aangesloten bij "The Network" en maakt het voor klanten daarmee ook mogelijk om werknemers te vinden in meer dan 125 landen. StepStone is onderdeel van het job board portfolio van Axel Springer Digital Classifieds GmbH.
Links:
Organisatie info:
												StepStone
											 
												
											 
	                                			Persbericht uitgegeven door StepStone
Contactpersoon: Mirjam Aardoom
Email: mirjam.aardoom@stepstone.nl
Telefoon: 071-57 30 431
											 
											
											
Afdrukken:
Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: