Onderzoeksraad beoordeelt conceptrapport vliegramp Tripoli
donderdag 08-11-2012 13:22
Dit is een origineel bericht van Onderzoeksraad voor Veiligheid
De Onderzoeksraad voor Veiligheid zal voor eind november 2012 reageren op het conceptrapport dat de Libische autoriteiten vertrouwelijk aan de Onderzoeksraad hebben toegestuurd naar aanleiding van de vliegramp met de Airbus A330, die op 12 mei 2010 neerstortte in Tripoli. Bij dit ongeluk kwamen 103 inzittenden om het leven van wie zeventig met de Nederlandse nationaliteit. De Onderzoeksraad is vanwege het grote aantal Nederlandse slachtoffers gevraagd te reageren op het conceptrapport.

De luchtvaart kent internationaal strikte afspraken over de veiligheidsonderzoeken die worden uitgevoerd naar aanleiding van ongevallen en incidenten. De partijen die betrokken zijn bij dergelijke onderzoeken, worden altijd in de gelegenheid gesteld te reageren op het vertrouwelijke conceptrapport. De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft met dat doel het vertrouwelijke conceptrapport over de vliegramp in Tripoli ontvangen. Nadat de Libische autoriteiten de reacties van de betrokken partijen hebben verwerkt, kan het definitieve onderzoeksrapport openbaar worden gemaakt. De Onderzoeksraad voor Veiligheid hoopt dat de Libische autoriteiten het definitieve rapport begin 2013 kunnen publiceren.
Mededeling voor redacties
Links:
Organisatie info:
												Onderzoeksraad voor Veiligheid

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot de woordvoerders van de Raad, Sandra Groenendal 06-23 175 701 of Wim van der Weegen 06- 23 464 277