Jan Peter Balkenende voorzitter International Advisory Board Rotterdam
donderdag 08-11-2012 16:34
Dit is een origineel bericht van Economic Development Board Rotterdam
Het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders heeft de heer Jan Peter Balkenende benoemd tot voorzitter van de International Advisory Board Rotterdam (IAB) per 1 oktober 2012. Hij volgt hiermee Alexander Rinnooy Kan op, die op zijn beurt het stokje overnam van Ruud Lubbers.

De IAB Rotterdam bestaat uit circa 15 topbestuurders uit het internationale bedrijfsleven, overheden en kennisinstellingen. Zij adviseren het gemeentebestuur over de kansen voor de Rotterdamse economie. Met hun brede kennis en ervaring plaatsen zij de plannen van de gemeente in een internationale context. Leden van de IAB zijn onder andere Larry Beasley, stadsplanoloog van o.a. Vancouver en Nicky Gavron, oud loco-burgemeester van Londen.

Burgemeester Ahmed Aboutaleb: "Juist in deze economisch uitdagende tijden kan een internationale havenstad als Rotterdam de adviezen van de IAB goed gebruiken. Hun expertise levert een belangrijke bijdrage aan de versterking van de regionale economie. Met zijn vele contacten in binnen- en buitenland past Jan Peter Balkenende uitstekend in het profiel van een IAB-voorzitter."

EDBR
De IAB is de internatonale evenknie van de EDBR (Economic Development Board Rotterdam) waarin vertegenwoordigers uit het Rotterdamse bedrijfsleven zitting hebben. EDBR-voorzitter Leendert Bikker is tevens vice-voorzitter van de IAB.
Links:
Organisatie info: