CheapSending breekt de postzegelmarkt open met goedkope PostNL zegels
donderdag 08-11-2012 16:00
Dit is een origineel bericht van Cheapsending
Vlak nadat PostNL bekendmaakte de postzegelprijzen wederom met vier cent te verhogen, brengt CheapSending goedkope postzegels op de markt. Postzegels voor brievenpost kosten dan maar de helft, op pakketzegels komt 25% korting. Toch zijn het gewone postzegels van PostNL.

Hoe doet CheapSending dat?
CheapSending koopt post- en pakketzegels in bij PostNL, tegen het volle tarief, en verkoopt deze vervolgens met korting door via de eigen website.
Hoe bekostigt het bedrijf deze Robin Hoodactie?
Door sponsoring van lokale bedrijven die adverteren op de website en andere media-uitingen van CheapSending. Robin Hageman van CheapSending: "Het is een volkomen nieuw concept. Voor onze klanten is het ideaal: zij krijgen een gewone, vertrouwde postzegels van PostNL tegen een gereduceerd tarief. En men hoeft er de deur niet voor uit."

Vanaf 1 december kunnen consumenten de zegels aanvragen via www.Cheapsending.nl. Hierna krijgen zij het velletje van maximaal vijf postzegels, of één pakketzegel, met korting thuisgestuurd.
De totale hoeveelheid postzegels is voorlopig gelimiteerd per provincie en worden op basis van first-come, first-served opgestuurd. De hoeveelheid zegels per persoon is gelimiteerd tot vijf postzegels voor brieven onder de twintig gram of één pakketzegel (tot tien kg) per week.

Ook voor de adverteerders heeft het een aantal voordelen boven traditioneel adverteren: zij kunnen provinciaal en later ook regionaal, adverteren en op deze manier de gewenste doelgroep bereiken. Daarnaast zijn zij ervan verzekerd dat consumenten hun advertenties meerdere malen onder ogen krijgen. De adverteerders krijgen immers ruimte op de website, in e-mailcorrespondentie en in de envelop met zegels welke de consument thuisgestuurd krijgt.
Links:
Organisatie info: