Zuivelproducten Campina leveren geld op voor 3FM Serious Request
woensdag 07-11-2012 14:24
Dit is een origineel bericht van FrieslandCampina
Iedereen die tot aan Kerstmis melkproducten van Campina koopt, helpt mee met het terugdringen van de wereldwijde babysterfte. Het voedingsmiddelenmerk is dit jaar partner van 3FM Serious Request dat aandacht vraagt voor de allerkleinsten: miljoenen baby's die hulp nodig hebben om te kunnen blijven leven. Een stille ramp die wereldwijd elk jaar 5,5 miljoen slachtoffertjes maakt en onder andere het gevolg is van gebrek aan medische zorg en begeleiding van aanstaande moeders tijdens de zwangerschap. Advies over gezonde voeding hoort hierbij. Campina doneert een deel van de opbrengst van in totaal 68 verschillende producten aan het Rode Kruis voor de begeleiding en zorg van zwangere vrouwen in Afrika.

Elk pak telt
De producten die geld voor 3FM Serious Request opleveren, zijn te herkennen aan het speciale 3FM Serious Request actielogo op de verpakking. De actie is deze week gestart met 250 ml. drinkbekers van Campina, te vinden in diverse bedrijfskantines en -restaurants in het hele land. Vanaf maandag 19 november zijn ook de overige Campina 1 liter actieverpakkingen in de supermarkt verkrijgbaar, zoals melk en karnemelk, Optimel, Vifit, Boerenland, GoedeMorgen! en YoMild. Campina heeft als doel voldoende geld in te zamelen zodat het Rode Kruis uiteindelijk 50.000 aanstaande moeders kan begeleiden tijdens de zwangerschap. Iedereen kan via www.campina.nl op de Melkmeter zien hoe groot de opbrengst is voor de zwangere vrouwen in Afrika die hiermee geholpen worden.

Samen actie vergroten
Om de actie bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen, zet Campina een tv-commercial en social media in. Daarnaast sluiten ruim 750 supermarkten zich bij deze actie aan. Ze zullen diverse activiteiten in en om de winkel organiseren om zoveel mogelijk geld op te halen voor 3FM Serious Request. Denk aan communicatie over de actie, acties waarbij doppen van Campina-producten geld opleveren voor het goede doel en acties waarbij consumenten het bedrag op hun statiegeldbonnetjes kunnen laten doneren aan 3FM Serious Request. Bovendien verkoopt een aantal supermarkten voor deze speciale gelegenheid 'limited edition' actieverpakkingen van Campina halfvolle melk.

Melk lijkt heel gewoon
Campina's partnerschap met 3FM Serious Request maakt deel uit van de vijfjarige samenwerking die FrieslandCampina en het Rode Kruis in februari 2012 met elkaar zijn aangegaan. De twee organisaties zien wereldwijd een grote behoefte aan nutriƫntrijke voeding. Melk is de basis van veel zuivelproducten en bevat van nature essentiƫle voedingsstoffen zoals calcium, eiwit en vitamine B2 en B12. 'Melk lijkt heel gewoon, maar is bijzonder', aldus Carien de Bas, Marketing PR Manager FrieslandCampina. 'Het is een van de rijkste natuurlijke voedingsmiddelen die er bestaan met voedingsstoffen die je iedere dag nodig hebt, zeker als je zwanger bent. We hopen met deze acties zoveel mogelijk mensen te betrekken en geld op te halen voor 3FM Serious Request.'
Organisatie info:
												FrieslandCampina

Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Carien de Bas, Marketing PR Manager FrieslandCampina, op telefoon 033 - 713 26 77 of 06 - 30 05 62 37.