Uitnodiging persconferentie Europees Jeugdparlement
woensdag 07-11-2012 15:42
Dit is een origineel bericht van Europees Jeugdparlement
Donderdag 8 november, Spui25, 17:00

De financiële crisis duurt nu al vijf jaar en nog steeds zijn er weinig positieve economische berichten. Zo is de Spaanse jeugdwerkloosheid ruim 50 procent, worden Europese groeiverwachtingen regelmatig naar beneden bijgesteld, en staat de toekomst van de euro dagelijks ter discussie. Het is duidelijk dat het hier niet om een gewone recessie gaat, maar dat deze crisis schade kan toebrengen aan de kansen voor een hele generatie.

300 jongeren uit 36 Europese landen komen van 2 t/m 11 november bijeen in Amsterdam. Onder het motto 'Ending the Crisis' proberen zij 10 dagen lang met oplossingen te komen om de economische crisis te beëindigen. De deelnemers zullen het hier niet alleen hebben over maatregelen voor de korte termijn, maar vooral ook over de richting die Europa in moet slaan voor de komende decennia. Wat zouden onze leiders moeten doen om groei en stabiliteit op de lange termijn te garanderen? In hoeverre kunnen we leren van de economische vitaliteit van Brazilië, Rusland, India en China (de BRIC landen)? Hoe ziet de wereldeconomie er over twintig jaar uit? Dit zijn de grote vraagstukken die zullen worden besproken tijdens 'Amsterdam2012'.

Op 8 november zullen wij de resultaten tijdens een persconferentie bekendmaken.
Mark Brakel, Projectleider van 'Amsterdam2012', en Zahra Runderkamp, Voorzitter van het Europees Jeugdparlement Nederland, zullen samen met een aantal vrijwilligers de resultaten met u delen, alsmede meer vertellen over 'Amsterdam2012' en het Europees Jeugdparlement.

Aanmelden kan via de volgende link: http://www.spui25.nl/programma/content/lezingen/2012/11/08.11---persconferentie-jeugdparlement.html

Voor meer informatie: www.amsterdam2012.eu/pers of www.eyp.org.

Over het Europees Jeugdparlement
Het Europees Jeugdparlement is een van de grootste platformen voor politiek debat, interculturele uitwisseling, politiek educatief werk en de uitwisseling van ideeën onder jongeren uit heel Europa. Het Europees Jeugdparlement is actief in 36 landen, waar duizenden jongeren als vrijwilligers actief zijn.
Links:
Organisatie info:
												Europees Jeugdparlement

Zahra Runderkamp
zahra.runderkamp@amsterdam2012.eu
+31(0)620160726

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: