Enexis geeft met succes 8-jaars obligatielening van EUR 500 mln uit
woensdag 07-11-2012 16:56
Dit is een origineel bericht van Enexis B.V.

Woensdag 7 november 2012

Enexis geeft met succes een 8-jaars obligatielening van EUR 500 miljoen uit
Eerder vandaag heeft Enexis Holding N.V. ("Enexis") met succes een nieuwe beursgenoteerde obligatielening met vervaldatum 13 november 2020 en met een couponrente van 1,875% uitgegeven ter grootte van EUR 500 miljoen. Dit is Enexis' tweede obligatietransactie die wordt genoteerd op NYSE Euronext Amsterdam onder het Euro Medium Term Note (EMTN) programma van EUR 3 miljard.

Er was een ongekend grote belangstelling vanuit een brede range van internationale en Nederlandse institutionele beleggers in vastrentende waarden, resulterend in inschrijvingen voor in totaal meer dan EUR 4 miljard, hetgeen een overtekening van ruim 8 keer aangeeft.

De vandaag uitgegeven obligatielening zal door Enexis worden gebruikt voor de herfinanciering in 2013 van een deel van haar huidige aandeelhoudersleningen met een totale resterende hoofdsom van EUR 1,35 miljard.

Het EMTN Programma is opgezet om Enexis in staat te stellen aandeelhoudersleningen te herfinancieren. Daarnaast creƫert de netbeheerder ruimte om extra kapitaal aan te trekken voor uitvoering van het investeringsprogramma, dat onder andere gericht is op vervanging en uitbreiding van het netwerk, slimme meters en het faciliteren van elektrisch vervoer.
De datum van uitgifte voor deze nieuwe lening is 13 november 2012.

Over Enexis
Enexis is de onafhankelijke netbeheerder in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Flevoland (Noordoost Polder), Overijssel, Noord-Brabant en Limburg. Enexis is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energiedistributie-netwerken. Daarmee is Enexis de schakel tussen de ruim 2,6 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met meer dan 4.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energielevering. Het hoofdkantoor is gevestigd te Rosmalen.
Links:
Organisatie info: