Advocatuur Congres 2012 / 'gids voor strategisch talentmanagement'
Dit is een origineel bericht van Advocatuur Congres 2012
Nieuwe 'gids voor strategisch talentmanagement'
wordt gepresenteerd tijdens het Advocatuur Congres 2012

Tijdens het Advocatuur Congres 2012 - wat op 15 en 16 november a.s. in Utrecht gehouden wordt - zal Prof. dr. Lidewey E.C. van der Sluis haar nieuwste boek 'Talent is goed, ambitie is beter' op een verrassende wijze presenteren.
Deze tijd vraagt om visie en leiderschap. De economische omgeving verandert in rap tempo. De veranderende marktomstandigheden zijn voor iedere organisatie voelbaar. Juist nu is het noodzakelijk dat bestuurders leiderschap tonen en het kantoor met visie en strategisch inzicht door het veranderende landschap loodsen. Strategisch talentmanagement wordt daarin steeds belangrijker. De economische ontwikkelingen dwingen organisaties ertoe om flexibiliteit en veerkracht in te bouwen in het menselijke kapitaal. Talent is goed, ambitie is beter geeft daarvoor handvatten.

Pas als een medewerker zijn kwaliteiten ook daadwerkelijk inzet om het doel van de organisatie te bereiken, wordt zijn talent effectief. Daar is motivatie en ambitie voor nodig. Op de arbeidsmarkt is de wil van iemand om te werken relevanter dan het talent dat iemand heeft.

Organisaties zouden niet zozeer moeten selecteren op kennis, ervaring, vaardigheden en kunde, maar meer op karakter. Dáár zit de motivatie als motor van arbeidskracht. Bovendien bepalen de werkomgeving, de leiderschapstijl en organisatiecultuur of een medewerker goed functioneert of niet. Mensen worden pas een talent in een context die bij hen past. Werkgevers die hun medewerkers talenten willen laten zijn, richten hun pijlen op gemotiveerde arbeidskrachten die passen bij de organisatie.

In deze gids koppelt zij de belangrijkste inzichten op het gebied van talentmanagement aan de nieuwste ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. In drie stappen komen talloze instrumenten aan bod waarmee talent optimaal kan worden benut en organisatiedoelen kunnen worden bereikt.

Over de auteur
Prof. dr. Lidewey E.C. van der Sluis is hoogleraar Strategisch Talent Management aan de Nyenrode Business Universiteit. Vanuit deze leerstoel is zij oprichter en directeur van het Powerhouse Competing for Talent. Zij is auteur van meer dan 140 wetenschappelijke artikelen en vakpublicaties en o.a. de managementboeken 'Management Learning and Development', 'Competing for Talent', 'Talentmanagement vanuit Strategisch Perspectief' en 'Nederland Talentenland', Daarnaast is zij strategisch adviseur voor organisaties in de professionele dienstverlening en bij overheidsinstellingen.

Over het Advocatuur Congres 2012 (15 en 16 november te Utrecht)
Het prestigieuze Advocatuur Congres is een jaarlijks event voor bestuurders van Advocatenkantoren. Tijdens twee zeer intensieve dagen krijgen bestuurders en directeuren van (middel-)grote advocatenkantoren. In een tijd waarin ook de advocatuur met nieuwe eisen en marktomstandigheden te maken heeft, is extra training en opleiding voor bestuurders in de advocatuur harde noodzaak. Het Advocatuur Congres 2012 biedt uitkomst. In twee zeer intensieve dagen krijgt men handvatten voor het ontwikkelen van een visie, het neerzetten van een strategie en de implementatie daarvan. Toonaangevende sprekers bieden de nieuwste inzichten over onderwerpen als leiderschap, talentmanagement, strategie, marktbewerking en het in beweging krijgen van uw organisatie.

Het Advocatuur Congres wordt gehouden in het NH Hotel te Utrecht op 15 en 16 november 2012.
Donderdag 15 november van 09.00 tot 22.00
Vrijdag 16 november van 09.00 tot 16.30