Vivera wint Vegan Award
dinsdag 06-11-2012 17:04
Dit is een origineel bericht van Enkco Foodgroup
HOLTEN - Het Holtense bedrijf Enkco Foodgroup heeft op de recente Wereld Veganisme Dag de Vegan Award ontvangen voor haar assortiment plantaardige vlees- en zuivelvervangers onder de merknaam Vivera. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Vereniging voor Veganisme (NVV) op basis van stemmen van het publiek. De NVV wil hiermee bedrijven bedanken voor hun huidige aanbod en hen tegelijk aanmoedigen om het assortiment verder uit te breiden. Het huidige assortiment plantaardige vleesvervangers van Vivera omvat onder andere plantaardige shoarma en gehakt, een spicy bean burger en kroketten. Daarnaast heeft Vivera ook diverse smaken plantaardige vervangers voor melk. Vivera is goed verkrijgbaar bij de diverse supermarktketens.

Steeds meer flexitariërs
De Vegan Award werd in ontvangst genomen door Heite Dommerholt, algemeen directeur van de Enkco Foodgroup. De producten onder het merk Vivera zijn goed voor zo'n 30 procent van de jaarlijkse omzet van Enkco. Dommerholt verwacht een verdere een groei in het assortiment vleesvervangers. Heite Dommerholt: 'Met de enorme groei van wereldbevolking met 100 miljoen mensen per jaar zal vlees zal binnen vijf jaar een luxe artikel worden. Bovendien eten ook steeds meer vleeseters regelmatig een vleesvervanger. Naast de toename van veganisten en vegetariërs zorgen deze zogenaamde flexitariërs ook voor meer vraag."

Lupine van eigen bodem als nieuwe grondstof
Nu zijn uit Brazilië geïmporteerde sojabonen meestal de basisgrondstof voor vlees-vervangers van Vivera. Heite Dommerholt is nu bezig met een nieuwe grondstof: lupinebonen. Deze plant, sinds de Tweede Wereldoorlog nauwelijks meer voor consumptie geteeld, zal dan op Holtense bodem worden verbouwd. De eerste zaadjes gaan in mei volgend jaar de grond in. "Dat is duurzaamheid op zijn best'", zegt Dommerholt. "In je eigen behoeften voorzien en de grondstof produceren waar je die nodig hebt, vlakbij de fabriek." Meer informatie over Vivera is te vinden op www.vivera.com.
Links:
Organisatie info:
												Enkco Foodgroup

Voor meer informatie: de heer H. Dommerholt, algemeen directeur Enkco Foodgroup, telefoon (0548) 3678 318, e-mail: info@vivera.com

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: