Dinalog, Rabobank Breda en Van Oers Accountancy slaan handen ineen
dinsdag 06-11-2012 15:03
Dit is een origineel bericht van Dinalog
Rabobank Breda en Van Oers Accountancy ondertekenen samenwerkingsovereenkomst Dinalog Incubator.

Met drie handtekeningen werd maandagochtend de deelname van Rabobank Breda en Van Oers accountancy aan het Dinalog Incubatorproject officieel bezegeld. Dit project is bedoeld voor innovatieve bedrijfsinitiatieven binnen Logistiek & Supply chain management die aansluiten bij het Nationale Innovatie programma van Dinalog.

Namens Dinalog werd de overeenkomst getekend door bestuursvoorzitter Willem Heeren. In zijn toespraak gaf Heeren aan waarom de steun van Rabobank Breda en Van Oers Accountancy van groot belang is voor het Incubatorprogramma: "Toen we net startten met Dinalog en het Incubatorprogramma, merkten we vrij snel dat om te slagen, je partners nodig hebt. De Rabobank heeft, net als ons, een cultuur om jonge ondernemers te stimuleren. Wij hadden elkaar zo gevonden. Hetzelfde geldt voor Van Oers Accountancy. Er zijn veel accountantsfirma's, maar juist Van Oers is zeer actief in Transport en Logistiek. Dat past goed bij ons. Samen willen we jong logistiek talent een kans geven. En dat is bittere noodzaak om ervoor te zorgen dat wij als Nederland, logistiek gezien, niet achterop raken."

Ook Willem-Peter Kriek, directievoorzitter Rabobank Breda, ziet de samenwerking als bijzonder waardevol: "Als maatschappelijk betrokken bank zijn wij groot voorstander van het stimuleren van innovatie en ondernemerschap. Daarom verlenen wij graag onze steun aan het Incubatorfonds voor startende ondernemers met concrete ideeën voor duurzame innovaties in de logistiek sector. Vindingen die mens en/of milieu vooruit helpen. Die bijdragen aan een duurzame toekomst en in de wereld van morgen het verschil kunnen maken."

Voor Van Oers Accountancy Directeur Martin van Dijke is de samenwerkingsovereenkomst een vanzelfsprekende stap in het Incubator programma: "Van Oers is net zoals Dinalog en de logistieke sector sterk in de regio Breda vertegenwoordigd. Door deze binding doen wij graag iets voor de logistieke sector en onze regio terug. Onze deelname aan het incubatorprogramma van Dinalog is hier dan ook een logische vervolg op. De deelnemers aan het Incubatorprogramma zijn veelal MKB-ondernemers met een innovatieve oplossing of product. Hier voelen wij ons als kantoor mee verwant." Waar Kriek nog aan toevoegt: "Innoveren is een van de manieren om de economie uit de recessie te krijgen. Omdat innovaties nieuwe markten brengen en toegevoegde waarde creëren."

Tijdens de officiële bijeenkomst werd ook een nieuwe deelnemer aan het Incubatorprogramma gepresenteerd: Ecoxpress. Deze transporteur met kraakperswagens richt zich op het legen van rolcontainers met afval bij bedrijven. Volgens Remco Overwater, managing director Dinalog, is Ecoxpress een uitstekende aanwinst voor het Incubator programma. "Wat Ecoxpress doet, sluit goed aan op de thema's van Dinalog. De horizontale samenwerking die Ecoxpress klanten biedt, komt overeen met wat Dinalog in haar Cross-chain control tower projecten voor ogen heeft. We heten ze van harte welkom!

Over Incubator
Met Incubator ondersteunt Dinalog logistieke, innovatieve ondernemers met raad en daad, om zo de kans op succesvol ondernemerschap te vergroten. Dinalog biedt deze bedrijven advies en financiering om zo concepten verder te kunnen ontwikkelen.

Meer informatie?
Voor meer informatie of voor het aanmelden van uw eigen Young Professional kunt u contact opnemen met Dinalog, Coen de Lange, mailto:delange@dinalog.nl en 076 531 53 00

Over Dinalog:
Dinalog, het Dutch Institute for Advanced Logistics heeft één ambitie: In 2020 is Nederland Europees marktleider op de regie en coördinatie van transnationale goederenstromen. Om dat te bereiken is innovatie noodzakelijk. Dat kan alleen als de sector samenwerkt. Samenwerking tussen spoor-, weg- lucht- binnenvaart- en zeetransport. Tussen onderzoekers en logistieke professionals, binnen en over supply chains heen.

We subsidiëren R&D projecten. Vervolgens laten we zien hoe innovaties in de praktijk werken in bijvoorbeeld Demonstratieprojecten en Dinalog Lab.
We stimuleren het onderwijs in logistiek en supply chain management. En met MKB Kennisverspreiding zorgen we ervoor dat nieuwe kennis tot in de haarvaten van de logistieke sector beschikbaar komt.

Dinalog driven by open innovation.
Links:
Organisatie info:
												Dinalog

Noot voor de Redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met : Bram de Regt, 076 5315365 deregt@dinalog.nl