Coney en Perceptive Software slaan handen ineen
dinsdag 06-11-2012 17:22
Dit is een origineel bericht van Coney
Intensieve samenwerking in het audit- en controlsegment door gebruikmaking van process mining. Meld je aan voor het eerste workshop via http://goo.gl/SV2wt Seeing is Believing Event van 19 november 2012.

Rotterdam, 6 november 2012 - Vrijwel ieder systeem binnen een organisatie legt gegevens vast over de bedrijsprocessen die er spelen. Ondanks al die aanwezige gegevens gebruiken auditors en controllers vaak nog traditionele onderzoeksmethoden voor procesbeschrijving en procesverbetering. Betrokken medewerkers en managers worden hierbij onderworpen aan uitgebreide en tijdrovende interviewmethoden of interactieve groepssessies. Statische rapportages worden tegen het licht gehouden en whiteboards worden gebruikt om te inventariseren of en hoe de processen werken en presteren.

De resultaten zijn meestal onvoldoende en bijna altijd subjectief. Slecht geïnformeerde medewerkers, verouderde handleidingen, niet bijgewerkte omstandigheden, groepsmeningen of interne politieke wijzigingen vervormen de resultaten die uit deze traditionele onderzoeksmethoden voortkomen.

Perceptive Process Mining
Perceptive Process Mining van Perceptive Software biedt auditors en controllers op geanimeerde wijze inzicht op de daadwerkelijke processen die de organisatie omringen. Naast de mogelijkheden om de werkelijke uitvoering te ontdekken en te beschrijven is er de mogelijkheid om processen te verbeteren.

De unieke process mining mogelijkheden van Perceptive Process Mining geeft auditors en controllers het gereedschap om systeeminformatie snel te verzamelen, te analyseren en te visualiseren op wat er precies in de organisatie speelt. De uitgebreide sturingsrapportages die Perceptive Process Mining genereert, geven managers de mogelijkheid om direct op het proces in te grijpen om zo de efficiency te verbeteren of opgemerkte bedrijfsrisico's snel te elimineren.

"In plaats van dagenlang te zoeken naar de bottlenecks in bedrijfsprocessen kan Perceptive Process Mining snel, intuïtief en exact de locatie ervan vaststellen", zegt Peter Dalhuisen, Regional Director van Perceptive Software. "Het resultaat is een nauwkeurig en objectief beeld van hoe de zaken echt verlopen. Het slaan van de brug tussen ontwerp en uitvoering door Perceptive Process Mining tilt business process management naar een hoger niveau".

De samenwerking
De samenwerking van Perceptive Software met Coney is gericht op het ontwikkelen van process mining voor interne beheersing, procesanalyse en procesaudits in het audit- en controllingsegment. Als voorbeelden valt te denken aan in de praktijk correct werkende functiescheiding of het niet volgen van afgesproken procedures.

Coney is op dit moment de exclusieve reseller van Perceptive Process Mining in de Benelux voor auditing.

"Al onze klanten zijn gefocust op 'méér doen met minder' terwijl tegelijkertijd de klanttevredenheid moet worden vergroot. Perceptive Process Mining is daarbij het instrument bij uitstek voor het finetunen van processen, waardoor snel grote verbeteringen gerealiseerd kunnen worden", vult Pieter de Kok, RA van Coney aan.

Voor interne en externe accountants en controllers biedt process mining de oplossing om processen en maatregelen van interne controle 100% te testen. Geen schijnzekerheid, geen steekproeven, maar feitelijk procestransacties controleren. Wie doet wat vanuit het perspectief van interne beheersing. Assurance, nieuwe inzichten en heldere verbeteracties. Discover Your Data, 3.0 mindset.

Workshops
Perceptive Software en Coney gaan een serie van 'Seeing Is Believing'-workshops organiseren voor auditors en controllers die geïnteresseerd zijn in process mining. Tijdens de workshop worden verschillende onderwerpen uitgewerkt, zoals SOLL- versus IST-situatie, procesanalyse, functiescheiding en bottleneck-analyses binnen kritische bedrijfsprocessen. De tools worden stap voor stap gedemonstreerd en deelnemers gaan er vervolgens zelf mee aan de slag.

Over Perceptive Software
Perceptive Software, een zelfstandige unit binnen Lexmark International, ontwikkelt enterprise content management en business process management software die zorgt voor de hoogste efficiency. Organisaties over de hele wereld vertrouwen op Perceptive Software en zijn daarmee verzekerd van het hebben van de meest effectieve processen, bekrachtigd door de meest relevante informatie.

Over Coney
Openheid, kennisdelen, eenvoud en innovatie zijn kernwaarden die inzicht geven in het DNA van Coney. Deze kernwaarden streeft Coney ook na in de samenwerking met onze klanten, onze partners en onze mensen. In de huidige wereld van snelle veranderingen, steeds wijzigende spelregels en verder gaande digitalisering wordt steeds meer gebruik gemaakt van oplossingen die continue inzicht geven in wat er gebeurd rondom prestaties, successen en uitdagingen. Data-analyse en proces analyse wordt gebruikt in bijna elke sector! Steeds meer business managers, financials, ondernemers en accountants onderkennen de kracht van data-analyse. Nieuwe kansen, nieuwe inzichten, meer grip! Discover Your Data is ons vertrekpunt. Wij werken met software die onze diensten en oplossingen versnellen en geen extra last creëren in een bestaand IT organisatie-landschap.
Links:
Organisatie info:
												Coney

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: