Tommy Emmanuel, 's werelds beste fingerpicker, treedt op in Amersfoort
maandag 05-11-2012 14:01
Dit is een origineel bericht van Wigt Productions B.V.
Zondag, 25 november 2012, 20:00 uur
Theater de Flint
Amersfoort
kassa: 033-4 229 229
www.deflint.nl

De Australische gitaarvirtuoos Tommy Emmanuel behoort tot 's werelds beste gitaristen. Hij heeft een eindeloos repertoire en voelt zich thuis in elk genre, zowel in jazz als klassiek, rock en country. Hij is een geboren entertainer, die met zijn muziek en zijn charme het publiek weet te inspireren en betoveren.

Tommy Emmanuel heeft een unieke stijl - wat hij eenvoudig 'finger style' noemt - waarbij hij de bas- en melodielijnen gelijktijdig voor zijn rekening neemt. Diverse vakbladen waaronder het gerenommeerde internationale "Guitarplayer Magazine" hebben hem reeds meermalen uitgeroepen tot 's werelds beste akoestische gitarist. Ook wereldsterren als Eric Clapton, Tina Turner, Bill Wyman noemen en roemen Tommy Emmanuel als de grootste gitarist van deze tijd.

Inmiddels heeft Tommy Emmanuel 18 albums op zijn naam staan, waarvan meerdere platina of goud. Ook maakte hij een CD met de legendarische gitarist Chet Atkins.

Atkins zei over Tommy: "I think he's probably the greatest finger-picker of the world today. He's inventive, fearless and has a flawless sense of rhythm. You can't watch Tommy perform and not feel happy".

"...run, do not walk, to a Tommy Emmanuel concert near you. True happiness is in tragically short supply right now, all over the world, but you will definitely find it there."
- Richard McFalls, Cactus Cafe Show Review (Austin, TX)
thuis
Links:
Organisatie info:
												Wigt Productions B.V.

Voor nadere informatie en beeld- en interviewaanvragen:
Wigt Productions BV
Tel.: 0317-413440