Genomineerden Meer dan handen vrijwilligersprijzen bekend
vrijdag 02-11-2012 13:14
Dit is een origineel bericht van MOVISIE
Uit ruim 250 inschrijvingen zijn 24 vrijwilligersprojecten, burgerinitiatieven, gemeenten en bedrijven genomineerd voor de Meer dan handen vrijwilligersprijzen 2012. De jury, met Annemarie Jorritsma, voorzitter van de VNG en burgemeester van Almere als voorzitter, maakt 7 december a.s. de prijswinnaars bekend. De staatssecretaris van VWS reikt de prijzen uit. De winnaars winnen onder meer een geldprijs van € 5.000, beschikbaar gesteld door de Vriendenloterij. De 24 genomineerde projecten worden gepresenteerd op www.vrijwilligerswerk.nl.

Er worden prijzen uitgereikt in drie categorieën: Innovatie, Verbinding en Competentie. De vierde categorie is de Samenwerkingsprijs. Gemeenten en bedrijven die actief samenwerken met vrijwilligersprojecten en burgerinitiatieven maken kans op deze prijs. In elke categorie zijn 6 genomineerden. 23 genomineerden zijn door de jury geselecteerd. De 24e genomineerde, Scoutinggroep Ruwaard van Putten uit Spijkenisse, plaatste zich door de meeste stemmen te verzamelen via de site.

Naast specifieke criteria per categorie is er gelet op overdraagbaarheid, het bereik en of het project een voorbeeldfunctie heeft. Zie voor de selectiecriteria www.vrijwilligerswerk.nl.

De Meer dan handen vrijwilligersprijzen 2012 zijn een vervolg op de Meer dan handen awards uit het Europees jaar van het vrijwilligerswerk 2011. Op 7 december 2012, internationale vrijwilligersdag, reikt de staatsecretaris van VWS de prijzen uit in Madurodam. De presentatie van de feestelijke avond ligt in handen van Lucille Werner.

De Meer dan handen vrijwilligersprijzen 2012 zijn een initiatief van het ministerie van VWS en worden ondersteund door Vereniging NOV, de VNG en de VriendenLoterij.
Links:
Bijlage: