Opnieuw recordomzet voor BCD Holdings in 2011
vrijdag 16-03-2012 10:00
Dit is een origineel bericht van BCD Management BV
Het internationale reisconcern BCD Holdings N.V. heeft het jaar 2011, ondanks de aanhoudende macro-economische uitdagingen, opnieuw afgesloten met een recordomzet. Het bedrijf behaalde in 2011 een totale omzet van US$ 20,8 miljard, een groei van 18 procent ten opzichte van 2010. Het bedrijfsresultaat nam toe tot US$ 138 miljoen.

Dochterbedrijf BCD Travel slaagde erin - voor het derde jaar op rij - haar klantenkring uit te breiden met US$ 1,3 miljard aan nieuwe klanten. Tevens bleef de hoge retentiegraad van meer dan 96 procent gehandhaafd. Joop Drechsel, CEO BCD: "Wij verwachten dat de vraag naar zakenreizen in de komende jaren blijft toenemen, merendeels vanwege de sterke economische groei in de opkomende markten". Deze groei bouwt voort op de solide groei van vorig jaar met prijzen en volumes, die bijna het oude niveau van voor de recessie in 2008 bereiken. "Nauwlettend blijven wij echter de trends van de wereldeconomie volgen, zeker met het oog op de economische ontwikkelingen in Europa", aldus Drechsel.

Zakenreisbedrijf BCD Travel, dat in 2012 haar 25-jarig bestaan viert, floreerde niet als enige bedrijf binnen het BCD reisconcern. Travix, het grootste Nederlandse online reisbedrijf, zag in 2011 het aantal boekingen met meer dan 50 procent stijgen. Na de succesvolle integratie van Easytobook.com is het eenvoudig en voordelig boeken van hotels via de websites van de online reisaanbieders CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir en Vayama nu een feit. Joop Drechsel: "Dit jonge en ambitieuze bedrijf ontwikkelt zich in een hoog tempo. Zo lanceerde Travix onlangs nog de nieuwe websites in Singapore, Hong Kong, Oostenrijk, Luxemburg en Spanje en verwacht dit in de nabije toekomst te doen in o.a. Ierland, Braziliƫ en India".

Ook dochterbedrijven Airtrade en Park 'N Fly sloten het jaar 2011 boven verwachting af. Airtrade, dat zich sinds begin 2011 concentreert op de zakelijke markt (B2B), ontwikkelde succesvol een nieuwe online versie van de boekingstool voor reisagenten: TravelPackager. Daarnaast rapporteerde Park 'N Fly de hoogste omzet in de 43-jarige geschiedenis van het bedrijf en opende recent nieuwe locaties in Charlotte, North Carolina en Miami, Florida in de VS.

Ongeacht de wereldwijde recessie, hebben BCD en haar dochterbedrijven een solide resultaat gerealiseerd over het jaar 2011. Alle werkmaatschappijen hebben marktaandeel in de verschillende marktsegmenten gewonnen en daarmee wederom hun toegevoegde waarde voor hun klanten kunnen benadrukken.
Einde persbericht

Over BCD Holdings
BCD Holdings N.V. is een marktleider in de reisindustrie. Het Nederlandse private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park 'N Fly (parkeren nabij luchthavens), TRX (reistechnologie), Airtrade (consolidating en fulfillment), VakantieXperts (toeristische reizen) en Parkmobile International (mobiele parkeer- en verkeersapplicaties). BCD Holdings is actief in meer dan 90 landen met circa 13.500 medewerkers en een totale omzet (2011), inclusief franchising van U.S.$20,8 miljard. Voor meer informatie, bezoek www.bcd-nv.com.
Links:
Organisatie info:
												BCD Management BV

Voor meer informatie en/of logo's en foto's:

BCD Management B.V.
Saskia Wildschut
saskia.wildschut@bcd-nv.com

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: